EKODAN NA OŠ KUZMA
Ekošole poročajo - Šole
Prispeval Irena Podpečan, OŠ Kuzma   
Petek, 28 Maj 2010 13:17





 

Vodilna tema eko dejavnosti v letošnjem šolskem letu so bile Podnebne spremembe. V okviru tega smo obdelali vrsto podtem, ki smo jih vključili v učne ure.
17.4.2010 smo izvedli ekodan, na katerem so vse skupine predstavile delo. Rezultati  so bili zelo zanimivi.
Prvošolci so spoznali pravilno zračenje prostorov in pomen za zdravje in dobro počutje.
Drugi razred je tehtal šolske torbe in ugotovil, da so pretežke. Tretješolci so raziskovali varčevanje z vodo in podali nadvse zanimive rezultate. S poskusi so dokazali, da pri tuširanju z vodo varčujemo, prav tako, če so pipe dobro zaprte, da voda z njih ne kaplja. Z zbiranjem deževnice privarčujemo pitno vodo. Deževnica pa je vsestransko uporabna za zalivanje vrtov, rož ter pranje avtomobilov.
Četrtošolci so merili sledi CO2 in ugotovili, da ne onesnažujemo okolja, če hodimo v šolo peš ali se vozimo s kolesom. Peti razred je meril temperaturo v šolskih prostorih in ugotovil, da so nekatere učilnice pregrete, prav tako hodniki, ena izmed učilnic pa je prehadna. Pri raziskavi jim je pomagal devetošole, ki je izračunal, da bi z ekonomično rabo privarčevali do 6% energije na kurilno sezono.
Šestošolci so  zbirali  odpadke šolske malice in ugotavljali  koliko in katere odpadke proizvede posamezni učenec v šolskem letu.
Sedmošolci so naredili zloženko o ločevanju odpadkov in popisovali divja odlagališča  v  naši občini. Ugotovili so, da  jih je manj, kot pred petimi leti, kar je pohvalno.
Osmi razred je pripravil okroglo mizo o podnebnih spremembah, s katero so se predstavili tudi na sejmu Altermed v Celju.  Devetošolci so delali  o zdravi in nezdravi prehrani pri pouku nemščine in angleščine.
Kot ekokoordinatorica sem zelo vesela, da nam je uspelo  problematiko obdelali v tolikšni meri.  Pohvalno je tudi, da so poleg učencev vključeni tudi starši, ki pridno vozijo star papir, plastenke, zamaške, baterije  za naše zbiralne akcije.
Eden z drugim  pripomoremo, da naš planet ne bo jutri bolj onesnažen, kot je danes.




POROČILO DEJAVNOSTI ZA EKO DAN
Učenci 9. razreda so se ukvarjali z zdravim in nezdravim prehranjevanjem, hkrati so raziskali gensko spremenjeno hrano ter motnje hranjenja. Učenci so ustvarjali v okviru predmeta nemščina, zato so izdelki nastali v tujem jeziku. Učenci so se predstavili s plakati in multimedijsko predstavitvijo.
Učenci so zbrali literaturo besedilno in slikovno gradivo v nemščini, pomagali so si z informacijami s svetovnega spleta. Raziskali so zdrav način življenje in prehranjevanja, predstavili prehranjevalno piramido in poudarili zdrav zajtrk, kot zdrav začetek vsakega šolskega dneva.
Učenci, ki so preučevali nezdrav način življenja,so se omejili na nezdrava živila kot so sladkarije in kava, s katerimi se razvajamo. Predstavili so učinke nezdrave hrane na naše telo in težave, ki z uživanjem le-te hrane lahko nastopijo, npr. zasvojenost, debelost, diabetes. Natančneje so predstavili motnje hranjenja, in sicer dve bolezni - anoreksija in bulimija.
Učenke, ki so raziskale sodoben svet gensko spremenjena hrane in njihov vpliv na naše življenje, so svoje izsledke predstavile v Power-Point predstavitvi.
Po predstavitvah so potekali razgovori in diskusije na to temo. Ugotovitve smo strnili..
Ugotovitve učencev 9 . razreda so:
- Učenci smo podvrženi sodobnemu ritmi življenja in se nezdravo prehranjujemo.
- Učenci premalo pozorno spremljamo naše prehranjevalne navade in si bomo prizadevali, da bi to spremenili.
- Učenci smo pridobili veliko novih informacij, s katerimi lahko izboljšamo svoj način življenja, prehranjevanja.
- Učenci smo postali bolj pozorni na izbiro živil za prehranjevanje in se bomo izogibali uporabi gensko spremenjenih živil v prehrani.
- Učenci si ne želimo zboleti, zaradi nezdravega prehranjevanja, zato bomo svoj stil prehranjevanja skušali izboljšati.
- Učenci ugotavljamo, da je naša prehrana v šoli zelo zdrava.
UČITELJICA Brigita Barbarič
EKO TEME PRI ANGLEŠČINI
V šolskem letu 2009/10, smo pri izbirnem predmetu angleščine v 8. In 9. razredu namenili nekaj časa ekološki tematiki.
Zdrav način življenja in zdrava prehrana sta bili temi, ki smo ju izpostavili v 8. razredu na temo hrana in pijača. Učenci so sestavili zdrav jedilnik, pogovarjali smo se, katera hrana je zdrava in katera ni.
Glede zdrave prehrane smo ugotovili, da je pomembno, kako je hrana pridelana in predelana. Povedali smo tudi, da je hrana, ki je ekološko pridelana bolj zdrava od konvencionalne prehrane. Pri slednji se nahajajo razni dodatki in kemikalije, ki so škodljivi zdravju. Tudi gensko modificirana hrana škoduje zdravju. Neke vrste hrane tudi obsevajo z rentgenskimi žarki. Do propagandnih sporočil moramo biti precej kritični. Dosti slabih in zdravju škodljivih izdelkov se dobro reklamira.
Učence sem opozorila predvsem na pomen čiste pitne vode in škodljivost raznih pijač, ki imajo kemične dodatke. Najbolj zdravju škodljive so lahke pijače, ki vsebujejo umetna sladila kot saharin in aspartam. Pogovarjali smo se o škodljivosti obeh.
V 9. razredu so učenci izdelali plakat o podnebnih spremembah. Učenci so poiskali besedišče na temo dejavnikov in posledic podnebnih sprememb. Omenili smo tudi masovno živinorejo in kako le-ta vpliva na podnebne spremembe, saj je po neuradnih virih prav ta dejavnost najbolj vplivna.
Učence sem predvsem želela spodbuditi h kritičnemu mišljenju glede prehrane in podnebnih sprememb ter prevzemanju odgovornosti za lastno zdravje in zdravje celega planeta. Vsak posameznik šteje!
Učiteljica: Katarina Sluga


 

Sponzorji: