| REVŠČINA V SVETU IN PRI NAS |
| Ekošole poročajo - Šole |
| Prispeval Vesna Breznik |
| Četrtek, 11 Februar 2010 11:07 |
|
V letnem načrtu Eko šole smo si zadali kot vodilni projekt projekt Medsebojni odnosi in v okviru tega projekt Revščina v svetu in pri nas. S tem projektom smo želeli učence ozavestiti o pomenu revščine tako pri nas kot v svetu, predvsem pa vzpodbuditi solidarnost in občutek humanosti. Živimo namreč v času, ko je revščina v porastu in marsikateri otrok nima zadovoljenih niti osnovnih potreb. Zato smo se v šoli odločili, da organiziramo naravoslovni dan na temo Humanost in humanitarnost, v katerem so sodelovali prav vsi učenci in učitelji OŠ Benedikt. Učenci prve in druge triade (1. do 5. razreda) so se po razredih pogovarjali o pomenu revščine in o pomoči otrokom, ki živijo v revščini. Učenke 8. razreda pa so za njih pripravile delavnice na to temo, dodale pa so še delavnico na temo rasizem. Učenci od 6. do 9. razreda pa so se razdelili v heterogene skupine, in sicer po naslednjih delavnicah: v Revščina v svetu in pri nas: ugotavljali so pomen revščine in raziskovali revščino v svetu in pri nas (v kakšnih oblikah se pojavlja in kako se pomaga ljudem potrebnim pomoči). v Dobrodelne organizacije: učenci so v računalniški učilnici raziskovali, katere so tiste dobrodelne organizacije, ki nudijo pomoč revnim ljudem. v Prostovoljstvo: z letošnjim šolskim letom je na šoli zaživela tudi interesna dejavnost Prostovoljstvo, v okviru katere učenci aktivno pomagajo starejšim občanom. Pri tej delavnici so se že vključenim prostovoljcem pridružili še zainteresirani učenci in skupaj so razmišljali o pomenu prostovoljstva, prav tako pa so napravili še podrobnejši načrt pomoči starejšim ljudem v našem kraju. v Prva pomoč in solidarnost: tudi v okviru te delavnice so učenci dobili veliko informacij o prvi pomoči in o pomenu solidarnosti: poudarek je bil tudi na krvodajalstvu (kakšen pomen ima in kaj pomeni biti solidaren in darovati kri). v Stereotipi, rasizem in diskriminacija: v okviru te delavnice so učenci ugotavljali pomen teh besed in kako se je to izražalo skozi zgodovino ter kako se to odraža še danes. Učenke iz 8. razreda so v okviru te delavnice izvedle omenjene delavnice na razredni stopnji. v Zapostavljenost črncev skozi zgodovino: učenci v tej skupini so razpravljali predvsem o rasni diskriminaciji črncev skozi zgodovino, pogovarjali so se o revščini v Afriki, spoznali pa so tudi tiste pomembne ljudi, ki so pripomogli k temu, da so dobili tudi črnci priznane pravice. 8. in 9. razred sta v okviru naravoslovnega dne poslušali tudi predavanje predsednika okrajnega društva Rdeči križ Benedikt, ki jim je predstavil delovanje Rdečega križa v Benediktu in kako nudijo pomoč ljudem, ki jo nujno potrebujejo, poudarek pa je bil predvsem na ozaveščanju solidarnosti. Po končanih delavnicah in predavanju je sledilo poročanje vseh skupin, in sicer v avli šole so vse skupine poročale o svojem delu, kaj so se naučili in predstavili so plakate, ki so nastali kot končni izdelek. Na koncu smo narejene plakate razstavili po šoli. Benedikt, 18. 1. 2010 Eko koordinatorki: Timoteja Haložan in Vesna Breznik |
