| SPREJEM PRVOŠOLČKOV V »EKOŠOLO« JANKA RIBIČA CEZANJEVCI |
| Ekošole poročajo - Šole |
| Prispeval Jasna Lampreht, OŠ Janka Ribiča Cezanjevci |
| Sreda, 03 Februar 2010 21:53 |
|
Učenci 6. razreda so za prvošolčke OŠ Janka Ribiča Cezanjevci pripravili zanimivo uro. Ideja se je porodila pri gospodinjstvo, ko so v skupinah izdelovali koše za papir, plastiko, pločevinke in steklo. Glavni kriterij pri izdelavi je bil, da morajo biti koši izdelani tako, da bodo vsi vedeli, kaj sodi vanje. Za preizkus uporabnosti izdelanih košev smo uporabili naše prvošolčke, kajti predvidevali smo, da jih večina še ne zna brati in bodo ločevali odpadke glede na izgled koša. Šestošolci so se zelo potrudili in izdelali zelo zanimive koše. Ura se je začela tako, da je vsem prisotnim učiteljica 1. razreda Veronika Kosi prebrala zgodbico o različnih koših in njihovi hrani - različne vrste odpadkov - ter tako prvošolčke seznanila z osnovnimi dejstvi in pomenom ločevanja odpadkov. Nato so učenci 6. razreda predstavili svoje koše. Sledila je igrica, ki je potekala tako, da so prvošolčki morali»nahraniti« ustrezne koše s hrano - na mizi pripravljeni odpadki (papir, pločevinka rib, steklena posodica, plastenka ...). Ker nihče od prvošolcev pri tej igri ni imel težav, so bili šestošolci zelo ponosni, saj je bila to potrditev, da so izdelali dobre koše in s tem naučili prvošolce ločevati odpadke. V nadaljevanju ure so učenci 6. razreda pristopil k učencem 1. razreda ter vsakemu posebej pokazali, kako se pravilno ravna s kartonsko embalažo živil. Naučili so jih zlagati tetrapake od mleka, soka, škatle od keksov itd. Sledil je preizkus, ko je vsak prvošolec dobil svoj tetrapak in ga je moral zložiti ter odnesti v posebno vrečo za tovrstne odpadke. Med zlaganjem so jim šestošolci razložili, zakaj je potrebno s kartonsko embalažo tako ravnati, in jih napeljevali k temu, da naj tako delajo tudi doma. Po končani predstavitvi jih je nagovorila ekokoordinatorka šole. Vsakemu prvošolcu je čestitala za odlično sodelovanje pri igrah ter mu v spomin izročila ročno izdelan glineni obesek z odtisom znaka naše ekošole. S to uro pa se eko dejavnosti zanje še niso končale. V bistvu so se šele začele in upamo lahko, da se bodo nadaljevale tudi, ko bodo zaključili devetletko. Za začetek pa jim je učiteljica 1. razreda pripravila pobarvanke različnih košev. Vsak prvošolec si je izbral eno, jo pobarval in izobesil v ekokotičku. Po nasvetu ekokordinatorke so učenci 1. razreda pri likovni vzgoji izdelali koš za papir, ki stoji v njihovem ekokotičku in jih vsak dan opominja na ločevanje odpadkov - papirja. Učencem 1. razreda so se omenjene dejavnosti zdele zelo zanimive in zabavne, nam, ki smo jih pripravili ter izvedli, pa zelo poučne. Na ta način smo želeli vzpostaviti sodelovanje med učenci šole, prvošolčke, ki so šele prestopili šolski preg pa seznaniti s problematiko odpadkov, z načini ravnanja z njimi in z dejstvom, da niso vstopili le v šolo, temveč v ekošolo. Poučne in zanimive ure se je udeležil tudi gospod ravnatelj, ki je s svojimi nasveti prav tako pomagal k osveščenju naših učencev. Mentorica in ekokoordinatorka šole: Jasna Lampreht
|


